Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου 2017
"Μάγια Μελάγια: μπριγιάν και λίρες για μια ζεστή κοντράλτα φωνή"
γράφει η Γιώτα Συκκά (πηγή)
Σε μια τουρνέ ο Ορέστης Λάσκος την βάφτισε Μάγια Μελάγια, ενώ ο Τώνης Μαρούδας της απένειμε τον τίτλο της «αυτοκράτειρας της νύχτας». Η ερμηνεύτρια του μεταπολεμικού ελαφρολαϊκού τραγουδιού έσβησε το Σάββατο.
«Δεν είχα μυαλό κουκούτσι, δεν πήγα πουθενά, έκατσα εδώ κι έμεινα η Μάγια Μελάγια των νυχτερινών κέντρων και του θεάτρου η σεξοτραγουδίστρια!.. Ας είχα μυαλό ή ας ήμουνα λιγότερο ερωτιάρα». Λόγια της ίδιας της Μάνιας Τσιριγώτη που κηδεύτηκε χθες το μεσημέρι στο νεκροταφείο του Ζωγράφου και που ο Ορέστης Λάσκος σε μια τουρνέ την βάφτισε Μάγια Μελάγια, ενώ ο Τώνης Μαρούδας της απένειμε τον τίτλο της «αυτοκράτειρας της νύχτας». Στη γυναίκα που όπως έλεγε η κολλητή της φίλη, η Σπεράντζα Βρανά, «δεν είχε επίγνωση της αξίας της, ακόμη και τον καιρό που μεσουρανούσε». Αλλωστε οι τραγουδίστριες που «το παίζανε κουνίστρες, τσαχπίνες και μαργιόλες, τρεις ήτανε οι πρώτες: η Μελάγια, η Σαπουντζάκη κι η Κυριακίδου».
Εκρηκτική
Μάγια «νερό στα αιγυπτιακά» και Μελάγια «ένα είδος μαντιλιού» που φορούσαν οι Αιγύπτιες στο κεφάλι, ο ελληνικός συνδυασμός ήταν εκρηκτικός στο θεατρικό πάλκο, το σινεμά, τις πίστες. Οταν ακόμη οι σκηνές ήταν στο ίδιο ύψος με τους πελάτες. Δεκαετία ’50-60 όπου η διασκέδαση ήταν ταυτισμένη με το ξεφάντωμα, την ευγένεια και τον αισθησιασμό και η κοσμική Αθήνα εξέφραζε τον θαυμασμό της ανοίγοντας γαλλικές σαμπάνιες, προσφέροντας χρυσές λίρες σε κουτιά από σπίρτα, όταν δεν «έπνιγε» τα σύμβολά της στα λουλούδια.
«Αν θέλετε να μου στείλετε λουλούδια ή κάτι άλλο. Λεφτά εγώ δεν παίρνω» έλεγε σε θαυμαστές της όπως ο Ωνάσης. «Τις λίρες που μου έδιναν τις μοίραζα, αλλά χαρτούρα ποτέ δεν πήρα. Δώρα ναι, και δαχτυλίδια και μπριγιάν και βραχιόλια χρυσά και λουλούδια». Κάποτε της αγόρασαν ένα Ford Taunus, το μοδάτο αυτοκίνητο της εποχής, ενώ αμέτρητες ήταν οι προτάσεις γάμου. Αλλά «εγώ για να δεθώ μ’ έναν άντρα ήθελα να ’μαι ερωτευμένη... Μια ζωή ερωτευμένη και φυσικά τον έχω πληρώσει βαριά και ακριβά τον έρωτα. Αλλά έτσι γεννήθηκα, τι να κάνω; Κι έτσι ο έρωτας έφαγε την καριέρα που μπορούσε να ’τανε πολύ πιο λαμπρή».
Δικές της διηγήσεις όπως έχουν αποτυπωθεί στα βιβλία της ηθοποιού Σπεράντζας Βρανά και του δημοσιογράφου Ιάσονα Τριανταφυλλίδη. Μια γυναίκα που αγάπησε τρελά τον Γιώργο Μουζάκη όπως την αγάπησε κι εκείνος, τραγούδησε πολλές επιτυχίες του (Βρε, παιδιά, δεν έχει μπέσα της γυναίκα η καρδιά», «Αυτό το Μάμπο») καθώς και κομμάτια των Μιχάλη Σουγιούλ, Μανώλη Χιώτη κ.ά. Εκανε σουξέ στην πίστα, αλλά τα δισκογράφησαν άλλες.
Δεύτερη καριέρα
Ομορφο πρόσωπο, αισθησιακό στόμα, γκριζοπράσινα μάτια, βαθιά ζεστή κοντράλτα φωνή και απίστευτο χιούμορ. Αρχισε να τραγουδά για να εξασφαλίσει μητέρα και αδερφή. Γνώρισε επιτυχία σε ελαφρολαϊκά του καιρού, επιθεωρήσεις και τα άφησε όλα όταν χώρισαν με τον Μουζάκη, ξεκινώντας το 1965 μια δεύτερη καριέρα στα ελληνικά μαγαζιά της Αμερικής. Παντρεύτηκε, χήρεψε και επέστρεψε το 1978. Το νήμα είχε κοπεί. Ενα ελαφρύ εγκεφαλικό τότε, την έβγαλε νωρίς εκτός σκηνής. «Δεν είχα ψώνιο με την καλλιτεχνία» έλεγε. Την αγάπη ήθελε...
Μάγια «νερό στα αιγυπτιακά» και Μελάγια «ένα είδος μαντιλιού» που φορούσαν οι Αιγύπτιες στο κεφάλι, ο ελληνικός συνδυασμός ήταν εκρηκτικός στο θεατρικό πάλκο, το σινεμά, τις πίστες. Οταν ακόμη οι σκηνές ήταν στο ίδιο ύψος με τους πελάτες. Δεκαετία ’50-60 όπου η διασκέδαση ήταν ταυτισμένη με το ξεφάντωμα, την ευγένεια και τον αισθησιασμό και η κοσμική Αθήνα εξέφραζε τον θαυμασμό της ανοίγοντας γαλλικές σαμπάνιες, προσφέροντας χρυσές λίρες σε κουτιά από σπίρτα, όταν δεν «έπνιγε» τα σύμβολά της στα λουλούδια.
«Αν θέλετε να μου στείλετε λουλούδια ή κάτι άλλο. Λεφτά εγώ δεν παίρνω» έλεγε σε θαυμαστές της όπως ο Ωνάσης. «Τις λίρες που μου έδιναν τις μοίραζα, αλλά χαρτούρα ποτέ δεν πήρα. Δώρα ναι, και δαχτυλίδια και μπριγιάν και βραχιόλια χρυσά και λουλούδια». Κάποτε της αγόρασαν ένα Ford Taunus, το μοδάτο αυτοκίνητο της εποχής, ενώ αμέτρητες ήταν οι προτάσεις γάμου. Αλλά «εγώ για να δεθώ μ’ έναν άντρα ήθελα να ’μαι ερωτευμένη... Μια ζωή ερωτευμένη και φυσικά τον έχω πληρώσει βαριά και ακριβά τον έρωτα. Αλλά έτσι γεννήθηκα, τι να κάνω; Κι έτσι ο έρωτας έφαγε την καριέρα που μπορούσε να ’τανε πολύ πιο λαμπρή».
Δικές της διηγήσεις όπως έχουν αποτυπωθεί στα βιβλία της ηθοποιού Σπεράντζας Βρανά και του δημοσιογράφου Ιάσονα Τριανταφυλλίδη. Μια γυναίκα που αγάπησε τρελά τον Γιώργο Μουζάκη όπως την αγάπησε κι εκείνος, τραγούδησε πολλές επιτυχίες του (Βρε, παιδιά, δεν έχει μπέσα της γυναίκα η καρδιά», «Αυτό το Μάμπο») καθώς και κομμάτια των Μιχάλη Σουγιούλ, Μανώλη Χιώτη κ.ά. Εκανε σουξέ στην πίστα, αλλά τα δισκογράφησαν άλλες.
Δεύτερη καριέρα
Ομορφο πρόσωπο, αισθησιακό στόμα, γκριζοπράσινα μάτια, βαθιά ζεστή κοντράλτα φωνή και απίστευτο χιούμορ. Αρχισε να τραγουδά για να εξασφαλίσει μητέρα και αδερφή. Γνώρισε επιτυχία σε ελαφρολαϊκά του καιρού, επιθεωρήσεις και τα άφησε όλα όταν χώρισαν με τον Μουζάκη, ξεκινώντας το 1965 μια δεύτερη καριέρα στα ελληνικά μαγαζιά της Αμερικής. Παντρεύτηκε, χήρεψε και επέστρεψε το 1978. Το νήμα είχε κοπεί. Ενα ελαφρύ εγκεφαλικό τότε, την έβγαλε νωρίς εκτός σκηνής. «Δεν είχα ψώνιο με την καλλιτεχνία» έλεγε. Την αγάπη ήθελε...
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου