Τετάρτη 22 Ιουνίου 2016
Ένας "Λαβύρινθος" που για ένα ακόμα καλοκαίρι ανοίγει τις πόρτες του (αναλυτικό πρόγραμμα)
γράφει ο ακροβάτης
Το μουσικό εργαστήρι "Λαβύρινθος" ανοίγει για ένα ακόμα καλοκαίρι τις πόρτες του, τους ορίζοντες και τα μυαλά μας, αυτή τη χρονιά με ένα ομολογουμένως εντυπωσιακό κύκλο σεμιναρίων, που καλύπτει ένα χρονικό διάστημα από τα μέσα Ιουνίου μέχρι το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτέμβρη.
Την ίδια στιγμή, το πρόγραμμα αυτό , για όσους γνωρίζουν ή ζουν τα καλοκαίρια στο ρυθμό όσων συμβαίνουν στο Χουδέτσι αλλα και στη γύρω περιοχή, έρχεται ως φυσικό επακόλουθο μιας ιστορίας χρόνων, κυρίως δε μιας αισθητικής και κοσμοαντίληψης, που όπως συμβαίνει με όλα τα καλύτερα, έρχεται μπροστά μας χωρίς να κάνει περιττό θόρυβο.
Τα σεμινάρια λοιπόν έχουν ήδη αρχίσει, προσελκύοντας ένα πλήθος από μουσικούς όλων των επιπέδων, καθώς και ένα σύνολο από διδάσκοντες, ίσως από τους καλύτερους μουσικούς από διάφορα μέρη του πλανήτη, που θα μοιραστούν με όλους εμάς ένα μέρος από τη μαγεία της τέχνης τους, από την Ελλάδα αλλά και από το εξωτερικό, που ετοιμάζουν ήδη τις βαλίτσες τους, μας προετοιμάζουν δε για ένα ακόμα καλοκαίρι, που αν το συλλάβει κανείς σε όλες τις πτυχές του, περισσότερο ή λιγότερο φανερές, προβλέπεται συγκλονιστικό.
Πριν παρατηρήσει κανείς το αναλυτικό πρόγραμμα, καλό θα ήταν να προετοιμαστεί για κάποιες από αυτές τις πτυχές:
Ένα χωριό ζωντανεύει
Κάθε εβδομάδα, ένα, δύο ή και περισσότερα σεμινάρια πραγματοποιούνται σε διαφορετικά μέρη του χωριού. Την ίδια στιγμή, αυτό που συμβαίνει κάθε εβδομάδα στο Χουδέτσι είναι κάτι παραπάνω από ένα απλό σεμινάριο. Πέρα από τις πολλές ώρες της διδασκαλίας, δίνεται απλόχερα και μια περισσότερο βιωματική διάσταση, με διδάσκοντες και συμμετέχοντες, να ζουν στιγμές επικοινωνίας και έμπνευσης και εκτός των σεμιναρίων με κάθε ευκαιρία. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι δεν είναι λίγα τα παραδείγματα μουσικών συνόλων, συνεργασιών ή και δημιουργιών που προκύπτουν κάθε καλοκαίρι από αυτό το μεγάλο χωνευτήρι, καθιστώντας το μοναδικό.
Οι μουσικές Παρασκευές
Ένα άλλο αποτέλεσμα όσων συμβαίνουν κατά τη διάρκεια των σεμιναρίων, είναι οι περιβόητες "Μουσικές Παρασκευές" στο Λαβύρινθο. Πρόκειται για συναυλίες στον κήπο του μουσείου, κάθε Παρασκευή με ελεύθερη είσοδο, όπου παρουσιάζεται τόσο η δουλειά των σεμιναρίων της κάθε εβδομάδας, επιφυλάσσουν ταυτόχρονα με τις συμπράξεις και τις εκπλήξεις που φυσικά έρχονται, ανεπανάληπτες στιγμές για όσους βρεθούν στο Χουδέτσι γι αυτό το λόγο, καθιστόντας τις έτσι ένα απαραίτητο προορισμό κάθε εβδομάδα σε όλη τη διάρκεια των σεμιναρίων.
Οι συναυλίες και τα γεγονότα στη γύρω περιοχή
Με αφορμή τα σεμινάρια, όπως αναφέραμε παραπάνω ένα πλήθος από μουσικούς έρχονται στη γύρω περιοχή τόσο από ως διδάσκοντες όσο ως και συμμετέχοντες τόσο στα σεμινάρια όσο και στο φεστιβάλ τον Αύγουστο. Είναι πολλές λοιπόν οι επιπλέον συναυλίες και τα μουσικά ραντεβού που κανονίζονται στη γύρω περιοχή αλλά και σε όλο το νησί με αφορμή αυτό το γεγονός, φέρνοντας ακόμα περισσότερους σε επαφή με όλη αυτή τη μαγεία. Τα γεγονότα αυτά, τα περισσότερα από τα οποία είναι μοναδικά, δε μπορεί κανείς παρά να τα χρεώσει στην ύπαρξη της διοργάνωσης των σεμιναρίων και στη γενικότερη δραστηριότητα του μουσικού εργαστηρίου "Λαβύρινθος".
Η γενικότερη έμπνευση που προκαλεί όλη αυτή η δραστηριότητα
Όλο αυτό το πλέγμα δραστηριοτήτων, ξεπερνά κατά πολύ τόσο την ίδια τη διοργάνωση, τα σεμινάρια, τους μουσικούς, τη ζωντάνια που έρχεται στη γύρω περιοχή, τα επιμέρους γεγονότα ακόμα και τα όσα μπορεί κανείς να ζήσει από τη θέση του κοινού μέσα από όλα αυτά που πρόκειται να συμβούν. Μία από τις πιο σημαντικές συνεισφορές αφορά στην υπενθύμιση της αξίας κάποιων στοιχειωδών, λιγότερο φανερών, αλλά πολύ σημαντικών ζητημάτων. Υπενθυμίζεται μέσα από όλα τα παραπάνω αλλά και από άλλα που δε μπορούν να περιγραφούν, η αξία της έμπνευσης, τόσο από την πλευρά του μουσικού, όσο και από την πλευρά του ακροατή, καθώς και μια γενική δημιουργικότητα, που συνδυάζει τους μουσικούς, το κοινό, τη φύση και το περιβάλλον γύρω καθώς και όσους επιλέγουν να συντονιστούν με όλα όσα πρόκειται να συμβούν. Στις σημερινές αντίξοες συνθήκες αυτή ίσως είναι η πιο ουσιαστική και πιο σημαντική συμβολή όλης αυτής της δραστηριότητας.
Το φεστιβάλ
Όσο εύλογα κι αν κάποιος μπορεί να ισχυριστεί ότι το Houdetsi festival είναι ένα μοναδικό γεγονός μεγάλης ακτινοβολίας, εξαιρετικής ποιότητας και μεγάλης ανταπόκρισης, και να μιλάει ώρες γι αυτό, παίρνοντας υπ'όψη τα παραπάνω δε μπορεί να παραβλέψει ότι οι τέσσερις ημέρες του, στις αρχές και αυτού του Αυγούστου, έρχονται σαν φυσικό επακόλουθο όλων των παραπάνω, ή τουλάχιστο αποτελούν κορύφωσή τους. Το Houdetsi festival δεν είναι άλλο ένα ακόμα φεστιβάλ, αποτελεί, τουλάχιστο από την πλευρά όσων περιλαμβάνει η διοργάνωση, όλα όσα συμβαίνουν όλο το καλοκαίρι και όλα όσα αντιπροσωπεύει αυτή η κοσμοαντίληψη που λέγαμε στην αρχή, στον υπερθετικό βαθμό.
Παραθέτουμε εδώ λοιπόν το αναλυτικό πρόγραμμα των σεμιναρίων από τη σελίδα του μουσικού εργαστηρίου "Λαβύρινθος" εδώ. Θα επανέλθουμε με επόμενα ρεπορτάζ και άρθρα για τις δραστηριότητες που θα ακολουθήσουν:
Μουσική ομάδα από τον Efren Lopez
13 - 18 Ιουνίου 2016
ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Μια εισαγωγή στην Τροπική Μουσική
Για μια δεκαετία ο Efren Lopez δίνει τέτοιου είδους σεμινάρια σε μουσικές σχολές στην Ισπανία, την Ελβετία, την Ελλάδα, τη Γαλλία, τη Γερμανία την Τουρκία και την Πορτογαλία.
Ο σκοπός αυτών των σεμιναρίων είναι ο πειραματισμός σε ότι λέγεται ‘Τροπική Μουσική’. Αυτή η τεράστια οικογένεια μουσικών παραδόσεων δε χρησιμοποιεί την αρμονία και οι δομές της βασίζονται σε ειδικές κλίμακες, με καλά καθορισμένη αισθητική, δομή και μοτίβα.
Μπουζούκι- Μάρκος Βαμβακάρης και Ντουζένια από το Γιώργη Μανωλάκη
20 – 25 Ιουνίου 2016
Περισσότερα...
ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Το φετινό σεμινάριο μπουζουκιού θα είναι αφιερωμένο στο Μάρκο Βαμβακάρη και στα Ντουζένια. Ο Μάρκος Βαμβακάρης θεωρείται ο «Πατριάρχης» του ρεμπέτικου, καθώς έκανε γνωστό το είδος λόγω της μεγάλης επιτυχίας που είχαν τα δισκογραφημένα τραγούδια του. Καθιέρωσε την ορχήστρα με μπουζούκια και μπαγλαμάδες, η οποία παραμέρισε την προηγούμενη λαϊκή ορχήστρα των σαντουροβιολιών. Θα διδαχθεί το ρεπερτόριο , ύφος-τεχνική στο μπουζούκι, καθώς και το ιδιαίτερο κούρδισμα τα ''ντουζένια''.
Η δομή και η φρασεολογία των Μακάμ από τον Ross Daly
20 - 25 Ιουνίου 2016
ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Το σύστημα Μακάμ της τροπικής ανάλυσης είναι ίσως το πιο εξαπλωμένο στον κόσμο. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι δεν υπάρχει μια μεγάλη τοπική ποικιλομορφία στην ευρύτερη γεωγραφική περιοχή στην οποία συναντώνται τα μακάμ.
Για παράδειγμα τα Μακάμ που βρίσκονται στην ιρακινή, συριακή, μαγκρέμπι και τουρκική παράδοση έχουν μικρή ομοιότητα με αυτά των Uyghurs της Κεντρικής Ασίας ή με του Αζερμπαιτζάν. Αυτό που είναι κοινό σε όλα είναι ο τρόπος κατανόησης και επεξεργασίας της τροπικής πληροφορίας σαν ένα υλικό μιας αρχέτυπης φράσης το οποίο, αν και είναι εκ φύσεως πολύ συγκεκριμένο, είναι επίσης πάρα πολύ ευέλικτο δίνοντας έτσι ελεύθερη πρόσβαση στη δημιουργικότητα του κάθε μουσικού σε ένα σχεδόν απεριόριστο βαθμό.
Περισσότερα... ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Το σύστημα Μακάμ της τροπικής ανάλυσης είναι ίσως το πιο εξαπλωμένο στον κόσμο. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι δεν υπάρχει μια μεγάλη τοπική ποικιλομορφία στην ευρύτερη γεωγραφική περιοχή στην οποία συναντώνται τα μακάμ.
Για παράδειγμα τα Μακάμ που βρίσκονται στην ιρακινή, συριακή, μαγκρέμπι και τουρκική παράδοση έχουν μικρή ομοιότητα με αυτά των Uyghurs της Κεντρικής Ασίας ή με του Αζερμπαιτζάν. Αυτό που είναι κοινό σε όλα είναι ο τρόπος κατανόησης και επεξεργασίας της τροπικής πληροφορίας σαν ένα υλικό μιας αρχέτυπης φράσης το οποίο, αν και είναι εκ φύσεως πολύ συγκεκριμένο, είναι επίσης πάρα πολύ ευέλικτο δίνοντας έτσι ελεύθερη πρόσβαση στη δημιουργικότητα του κάθε μουσικού σε ένα σχεδόν απεριόριστο βαθμό.
Αυτοσχεδιασμοί στην Ινδική Μουσική με τον Ido Segal
ANOIXTO ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Η Ινδική κλασσική μουσική (Hindustani/North Indian) είναι ένα καλά ανεπτυγμένο αρχαίο μελωδικό και ρυθμικό σύστημα που βασίζεται στον αυτοσχεδιασμό.
Ο αυτοσχεδιασμός στην ινδική μουσική είναι δομημένος σε ‘Raga’ (Μελωδικός τρόπος) και σε ‘Thala’ (Ρυθμικοί κύκλοι και μοτίβα).
Περιήγηση στην κρητική μουσική από τον Γιώργο Ξυλούρη
27 Ιουνίου - 2 Ιουλίου 2016
ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Ο Γιώργος Ξυλούρης (Ψαρογιώργης) είναι ένας εμβληματικός μουσικός για την Κρήτη που εχει κερδίσει την αγάπη και την βαθειά εκτίμηση των φιλόμουσων πέρα και από τα όρια της Κρήτης και της Ελλάδας ακόμα. Αναγνωρισμένος δεξιοτέχνης του λαούτου, τραγουδιστής συναρπαστικός με μια εσωτερικότητα που σπάνια συναντάμε πια στους σύγχρονους καλλιτεχνες, και ένας μουσικός που η συνολική του παρουσία στο χώρο της Κρητικής μουσικής αποπνέει μια ξεχωριστή ποιότητα και αισθητική, ο Ψαρογιώργης δεν είναι απλώς ένας καλός λαουτιέρης, η ένας καλός τραγουδιστής. Είναι μάλλον μια μορφή που ενσαρκώνει όλες τις αρετές και τους ανοικτούς ορίζοντες του Κρητικού πολιτισμού με απόλυτη ισορροπία και φυσικότητα.
Tanbur από τον Murat Aydemir
4 - 9 Ιουλίου, 2016
ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Tanbur - Η πορεία του στο χρόνο (διαδρομή, ρεπερτόριο, τρόποι παιξίματος και εξέλιξη του οργάνου)
Ο Murat Aydemir αποτελεί έναν από τους πλέον γνωστούς μουσικούς Tanbur της Τουρκίας. Έχει επιτυχημένα καταφέρει να ενσωματώσει όλη τη γνώση και την εμπειρία της παλιάς γενιάς των master μουσικών tanbur μαζί με τις νέες τεχνικές και ιδέες με ένα ιδιαίτερο και ενδιαφέρον τρόπο.
Η συνοδεία στην τροπική μουσική από τους Παύλο Σπυρόπουλο &Θοδώρα Αθανασίου
4 - 9 Ιουλίου 2016
ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Το σεμινάριο που θα διεξαχθεί για πρώτη χρονιά με τη μορφή μουσικής ομάδας, σκοπεύει να μελετήσει κι εντέλει αναδείξει τη συνοδεία ως αναπόσπαστο και ζωτικό κομμάτι της μουσικής πράξης/δημιουργίας, με επίκεντρο τις τροπικές μουσικές παραδόσεις της νοτιοανατολικής Μεσογείου.Μεσαιωνική Μουσική από την Patrizia Bovi & τον Peppe Frana
4 - 9 Ιουλίου 2016
ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Στο σεμινάριο θα παρουσιαστεί το κύριο μουσικό ρεπερτόριο του 13ου και 14ου αιώνα, με σκοπό να δώσει στους μαθητές τα απαραίτητα θεωρητικά και πρακτικά εφόδια σε ότι αφορά στην ιστορικά ενημερωμένη απόδοση της ευρωπαϊκής μεσαιωνικής μουσικής.Το ρεπερτόριο θα περιλαμβάνει μονοφωνικά και πολυφωνικά τραγούδια λειτουργικής και παρα-λειτουργικής προέλευσης από Ιβηρικά και Ιταλικά χειρόγραφα του 13ου αιώνα και παραδείγματα από την αστική μουσική γαλλικών και ιταλικών ρεπερτορίων της Ars Nova (14ου αιώνα).
Yayli Tanbur &Makam από τον Ευγένιο Βούλγαρη
4 - 9 Ιουλίου 2016
ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Στο σεμινάριο θα παρουσιαστεί και θα αναπτυχθεί η ερμηνευτική άποψη του yayli tanbur μέσα από τον ρόλο του στις μουσικές παραδόσεις που δομούνται πάνω στο θεωρητικό σύστημα των makam.
Σαν αφορμές για τα παραπάνω, θα χρησιμοποιηθούν και θα διδαχθούν κομμάτια, ενώ θα υπάρξει παρουσίαση της έννοιας του μακάμ και πολύ περισσότερο, η ανάδειξη της χρήσης του στην μελωδική ερμηνεία, είτε αυτή αφορά οργανικές συνθέσεις και τραγούδια, είτε αφορά τον αυτοσχεδιασμό γνωστό ως ταξίμι.
Τούρκικο βιολί με τον Senih Undeger
11 - 16 Ιουλίου 2016
ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
O Senih Ündeğer είναι ένας μοναδικός βιολιστής με ευρεία εμπειρία σε διάφορα μουσικά ιδιώματα. Σπούδασε αρχικά το κλασσικό τουρκικό σύστημα στο Κονσερβατόριο της Κωνσταντινούπολης και στη συνέχεια εργάστηκε με μερικούς από τους πιο διάσημους καλλιτέχνες της σύχρονης τουρκικής μουσικής. Στη συνέχεια πέρασε μερικά χρόνια στο Βερολίνο όπου συνεργάστηκε με τον αείμνηστο δεξιοτέχνη στο ούτι Nuri Karademirli.
Το Μοτίβο και ο Ρυθμός από τη Μάρθα Μαυροειδή
11 – 16 Ιουλίου 2016
ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
“Το μοτίβο και ο ρυθμός”
Το εργαστήριο προσεγγίζει τον αυτοσχεδιασμό στην τροπική μουσική εστιάζοντας στα μοτίβα, τις μικρές μουσικές φράσεις που απαρτίζουν έναν αυτοσχεδιασμό ή μία σύνθεση. Αποδομώντας αυτοσχεδιασμούς και συνθέσεις τροπικής μουσικής θα επιχειρήσουμε να χτίσουμε ένα ‘ρεπερτόριο’ από μοτίβα, και να αυτοσχεδιάσουμε αντλώντας από αυτή τη ‘βάση δεδομένων΄.
Muhittin Kemal Temel- Ο Ali Ufki και ο Dimitri Kantemir στην Οθωμανική μουσική του 17ου αιώνα
11-16 Ιουλίου 2016
ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Ο Ali Ufki ήταν πολωνός μουσικός, γεννημένος ως Wojciech Bobowski, ο οποίος δούλεψε ως εργάτης για ένα Οθωμανό πρίγκηπα το 17ο αιώνα. Κατά τη διάρκεια της παραμονής του στην Οθωμανική αυλή ασπάστηκε το Ισλάμ και έγινε γνωστός ως Ali Ufki. Μεταξύ των πολλών επιτευγμάτων του ήταν και κάποιες πραγματείες στη μουσική, δεδομένου ότι από μικρή ηλικία είχε λάβει εκπαίδευση στη δυτική μουσική, ήταν έτσι ικανός να μετατρέψει διάφορα κομμάτια της θρησκευτικής και αστικής οθωμανικής μουσικής της εποχής του σε δυτικό πεντάγραμμο.
Περισσότερα... ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Ο Ali Ufki ήταν πολωνός μουσικός, γεννημένος ως Wojciech Bobowski, ο οποίος δούλεψε ως εργάτης για ένα Οθωμανό πρίγκηπα το 17ο αιώνα. Κατά τη διάρκεια της παραμονής του στην Οθωμανική αυλή ασπάστηκε το Ισλάμ και έγινε γνωστός ως Ali Ufki. Μεταξύ των πολλών επιτευγμάτων του ήταν και κάποιες πραγματείες στη μουσική, δεδομένου ότι από μικρή ηλικία είχε λάβει εκπαίδευση στη δυτική μουσική, ήταν έτσι ικανός να μετατρέψει διάφορα κομμάτια της θρησκευτικής και αστικής οθωμανικής μουσικής της εποχής του σε δυτικό πεντάγραμμο.
Η τροπικότητα στον κόσμο του ελληνικού κλαρίνου με το Μάνο Αχαλινωτόπουλο
11-16 Ιουλίου 2016
ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Μελέτη και διερεύνηση των τροπικών δομών του ευρύτερου βαλκανικού και μεσογειακού χώρου όπως εφαρμόζονται ως καλλιτεχνική πράξη στις ερμηνείες και επιτελέσεις του ελληνικού λαϊκού κλαρίνου.
Η μουσική και τα όργανα των νομάδων της Νότιας και Δυτικής Ανατολίας με τον Ugur Onur
ANOIXTO ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Φέτος προσκαλέσαμε έναν από τους πιο δραστήριους Τούρκους μουσικούς, της τοπικής λαικής παράδοσης, για να διδάξει ένα σεμινάριο που εστιάζει κυρίως στις παραδόσεις της Νοτιοδυτικής Τουρκίας. O Uğur Önür παρά τη σχετικά νεαρή του ηλικία, είναι ένας από τους κορυφαίους αντιπροσώπους της παράδοσης αυτής, στην Τουρκία.
Ούτι για αρχάριους από το Γιώργο Μαυρομανωλάκη
18 - 23 Ιουλίου 2016
ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Στο σεμινάριο θα γινεί εξάσκηση στην τεχνική του ουτιού, στη στάση του σώματος και στη δαχτυλοθεσία καθώς και αναφορά στο σύστημα των μακάμ και στη λειτουργία του πάνω στο ούτι. Θα διδαχτούν κομμάτια από την Ελλάδα και την ανατολική Μεσόγειο για τα οποία θα δωθούν προαιρετικά παρτιτούρες σε όσους το επιθυμούν.
Duduk από τον Tigran Aleksanyan
ANOIXTO ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
O Tigran Aleksanyan γεννήθηκε στα βουνά του Αραράτ στην Αρμενία και εγκαταστάθηκε στην Α γγλία το 2001. Η μουσική παίζει σημαντικό ρόλο στη ζωή του από πολύ νεαρή ηλικία. Ξεκίνησε να μαθαίνει shvi flute,πριν το ντουντούκ, ένα όργανο ανάμεσα σε κλαρίνο και ζουρνά.
Βιολί από το Γιώργο Παπαϊωάννου- β' κύκλος
ANOIXTO ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Στο σεμινάριο αυτό διδάσκονται τεχνικές και κλίμακες της τροπικής μουσικής καθώς επίσης αυτοσχεδιασμός και ρυθμός.
Το σεμινάριο θα περιλαμβάνει εκμάθηση παραδοσιακών σκοπών από όλη την Ελλάδα, βαλκανικούς ρυθμούς καθώς και τρόπους (κλίμακες, μακάμ) και ρεπερτόριο Τουρκικής και Αραβικής μουσικής.
Γκάιντα, βαλκανικοί ρυθμοί και ρεπερτόριο από τον Ivan Varimezov
25 –30 Ιουλίου, 2016
ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Ο Ivan Varimezov γεννήθηκε στη Βουλγαρία και πήρε το Β.Α. πτυχίο παραδοσιακού οργάνου και διεύθυνσης ορχήστρας από την Ακαδημία Μουσικής και Χορού στο Plovdiv. Μεγαλωμένος στις παραδόσεις της ιδιαίτερης του πατρίδας Strandzha, είναι ένας από τους πιο εξαίρετους μουσικούς γκάϊντας της γενιάς του κι έχει πολλές ηχογραφήσεις και βραβεία στο όνομα του.
Βουλγάρικες φωνητικές τεχνικές από την Tzvetanka Varimezova
25 –30 Ιουλίου 2016
ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Τα τελευταία χρόνια, οι φωνητικές τεχνικές της Βουλγαρικής μουσικής έχουν τραβήξει έντονο ενδιαφέρον παγκοσμίως. Η εκπληκτική τονική καθαρότητα και ακρίβεια των Βουλγάρων τραγουδιστριών εκτιμάται πολύ παγκοσμίως και πολλοί μουσικοί από άλλες παραδόσεις έχουν εκφράσει βαθύτατο ενδιαφέρον για να μάθουν τις τεχνικές αυτές. Η Tzvetanka Varimezova διδάσκει αυτό το αντικείμενο πολλά χρόνια στην Αμερική και διαθέτει μεγάλη εμπειρία στη διδασκαλία μη Βούλγαρων μαθητών.
Περισσότερα... ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Τα τελευταία χρόνια, οι φωνητικές τεχνικές της Βουλγαρικής μουσικής έχουν τραβήξει έντονο ενδιαφέρον παγκοσμίως. Η εκπληκτική τονική καθαρότητα και ακρίβεια των Βουλγάρων τραγουδιστριών εκτιμάται πολύ παγκοσμίως και πολλοί μουσικοί από άλλες παραδόσεις έχουν εκφράσει βαθύτατο ενδιαφέρον για να μάθουν τις τεχνικές αυτές. Η Tzvetanka Varimezova διδάσκει αυτό το αντικείμενο πολλά χρόνια στην Αμερική και διαθέτει μεγάλη εμπειρία στη διδασκαλία μη Βούλγαρων μαθητών.
Κούρδικο Μακάμ με Tanbur από τον Kourosh Ghazvineh
ANOIXTO ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Ο Kourosh Ghazvineh γεννήθηκε το 1982 στο Sahneh του Kermanshah στο Ιράν.
Ξεκίνησε την εκμάθηση μουσικής με Περσικό σαντούρι πλάι στον Nouzar Rezai. Το 1997 μαθαίνει κλασική πέρσικη μουσική (ραντίφ) με τον Majid Kyani. Ένα χρόνο μετά μελετά κούρδικο Μακάμ για tanbur με ρεπερτόριο των Ostad Taheri, Yar Veisi, Seyid Khalil, Seyid Amrolah Shah Ebrahimi, Ali Akbar Moradi.
Kamancha από τον Arslan Hazreti
ANOIXTO ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Ο Arslan Hazreti γεννήθηκε στο Tabriz του Ιράν το 1976. Ξεκίνησε να μαθαίνει Kamancha στα δεκατρία του χρόνια ενώ πήρε μαθήματα Μακάμ από τον Cavit Murtezaoğlu. Έχοντας ασχοληθεί ταυτόχρονα με τη μουσική παράδοση του Ιράν και του Αζερμπαϊτζάν, εντρύφησε έτσι στα τροπικά συστήματα των παραδόσεων και των δύο περιοχών.
Ιρανικό ταρ & ραντίφ με τον Hooshang Farahani
ANOIXTO ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Ο Hooshang Farahani γεννήθηκε το 1967 στο Φαραχάν στο κεντρικό Ιράν. Ολοκλήρωσε το σχολείο στην Τεχεράνη και στο Karaj. Είναι απόφοιτος ψυχολογίας και παιδαγωγικών σπουδών ενώ, αποφοίτησε επίσης από το τμήμα Εθνομουσικολογίας του Πανεπιστημίου Τέχνης της Τεχεράνης.
Αφγανικό ραμπάμπ από τον Daud Khan Sadozai
1 - 6 Αυγούστου 2016
ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Ο Daud Khan Sadozai γεννήθηκε στην Καμπούλ του Αφγανιστάν το 1955. Σπούδασε ραμπάμπ, το πιο γνωστό παραδοσιακό όργανο του Αφγανιστάν με τον Ustad Mohammed Omar ο οποίος υπήρξε ο σημαντικότερος δεξιοτέχνης αυτού του οργάνου του 20ου αιώνα. Ο Ustad Mohammed Omar του δίδαξε, εκτός από τη λαϊκή παράδοση του Αφγανιστάν, την κλασική παράδοση που αναπτύχθηκε στην Καμπούλ. Σε αυτήν την παράδοση φαίνονται πολλές επιρροές από την κλασική παράδοση της Βόρειας Ινδίας. Ο Daud Khan είναι ένας από τους πολύ λίγους σήμερα που κρατάνε ζωντανή αυτή την μουσική παράδοση.
Περισσότερα... ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Ο Daud Khan Sadozai γεννήθηκε στην Καμπούλ του Αφγανιστάν το 1955. Σπούδασε ραμπάμπ, το πιο γνωστό παραδοσιακό όργανο του Αφγανιστάν με τον Ustad Mohammed Omar ο οποίος υπήρξε ο σημαντικότερος δεξιοτέχνης αυτού του οργάνου του 20ου αιώνα. Ο Ustad Mohammed Omar του δίδαξε, εκτός από τη λαϊκή παράδοση του Αφγανιστάν, την κλασική παράδοση που αναπτύχθηκε στην Καμπούλ. Σε αυτήν την παράδοση φαίνονται πολλές επιρροές από την κλασική παράδοση της Βόρειας Ινδίας. Ο Daud Khan είναι ένας από τους πολύ λίγους σήμερα που κρατάνε ζωντανή αυτή την μουσική παράδοση.
Σάζι με τους Περικλή Παπαπετρόπουλο και Cihan Turkoglu
ANOIXTO ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Αυτή τη χρονιά το σεμινάριο Σάζι θα πραγματοποιηθεί από δύο δασκαλους οι οποίοι έχουν διαφορετικές μουσικές καταβολές κι έχουν ασχοληθεί στο μεγαλύτερο μερος της ζωής τους με τη σπουδή του οργάνου αυτού ο καθένας με τον ιδιαίτερο τρόπο του. Θα μοιραστούν την πολύ διαφορετική αλλά και πολύ συμβατή προσέγγιση τους σε ότι αφορά στο Σάζι, τονίζοντας ταυτόχρονα το τουρκικό αλλά και το γρήγορα αναπτυσσόμενο ελληνικό ρεπερτόριο του οργάνου.
Η ποίηση του ρυθμού με τους Djamchid και Bijan Chemirani
1 - 6 Αυγούστου 2016
ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Η οικογένεια Chemirani κατέχει μια μοναδική θέση σε ότι είναι γνωστό ως Μουσική του Κόσμου.Ο Djamchid Chemirani γεννήθηκε (1942) και μεγάλωσε στην Τεχεράνη του Ιράν όπου και εκπαιδεύτηκε στην τέχνη των παραδοσιακών κρουστών της χώρας και πιο συγκεκριμένα στο Zarb (Tombak), από τον κορυφαίο δάσκαλο της εποχής Hossein Teherani.Σε σχετικά μικρή ηλικία άφησε το Ιράν και μετακόμισε στη Γαλλία, όπου και κατοικεί έκτοτε.
Τούρκικο Ούτι από τον Yurdal Tokcan
8 - 13 Αυγούστου 2016
MASTER CLASS
Ο Yurdal Tokcan είναι ο σημαντικότερος εκπρόσωπος της νεότερης γενιάς ουτιστών στην Τουρκία και το παίξιμό του χαρακτηρίζεται τόσο από την καινοτόμο προσέγγισή του στο όργανο όσο και από την εξαιρετική του τεχνική, αλλά το πιο σημαντικό, από τις ολοκληρωμένους και ιδιαίτερα συγκινητικούς αυτοσχεδιασμός (taksims), όπως και για την ιδιαίτερη και προσεγμένη απόδοσή του στις σύνθετες και πιο περίπλοκες συνθέσεις στην Τουρική κλασσική παραδοση. Σήμερα θεωρείται παγκοσμίως ένας από τους μεγαλύτερους δεξιοτέχνες στο ούτι καθώς και ένας εξαίρετος δάσκαλος.Κανονάκι από τον Goksel Baktagir
8 - 13 Αυγούστου 2016
ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Γεννημένος στην Kirklareli, το 1966, ο Goksel Baktagir ξεκίνησε τις μουσικές σπουδές του στην ηλικία των 8 χρόνων, υπό την επίβλεψη του πατέρα του Muzafer Baktagir. Αποφοίτησε το 1988 από το ITU State School of Art of Turkish Music.
Την ίδια χρονιά γίνεται μέλος του State Turkish Music Group of Istanbul, το οποίο εμφανίζεται υπό τη διεύθυνση του Tanburi Necdet Yasar. Αυτή την περίοδο δίνει συναυλίες στην Αγγλία, τη Γαλλία, το Βέλγιο, τη Δανία, την Ολλανδία, την Ελβετία και το Τουρκμενιστάν με το Necdet Yasar Ensemble και διάφορα άλλα σχήματα και από το 1998 εμφανίζεται με το σχήμα “Istanbul Sazendelen”. Συνεργάζεται επίσης με το Istanbul Fasil Group και το Istanbul Tasavvuf (Sufi) Music Group, με το οποίο συμμετείχε στο “International Rabat Festival” στο Μαρόκο και στο “ Bas Carsi Festival” στο Σεράγεβο και έχει ηχογραφήσει 7 ψηφιακούς δίσκους ακτίνας και κασέτες.
Μουσική ομάδα: Το όργανο ως φωνή από το Χρήστο Μπάρμπα
8 - 13 Αυγούστου 2016
ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Αυτό το σεμινάριο είναι ανοικτό για όλα τα μουσικά όργανα και τους τραγουδιστές που θέλουν να προχωρήσουν ένα βήμα παραπέρα στην κατανόηση της τροπικής μουσικής δουλεύοντας με τον αυτοσχεδιασμό, την ενορχήστρωση και τη σύνθεση, διαμέσου της μελέτης φωνητικού και ορχηστρικού ρεπερτορίου από την Ελλάδα, την Τουρκία, τα Βαλκάνια και τη Μέση Ανατολή.
Περισσότερα... ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Αυτό το σεμινάριο είναι ανοικτό για όλα τα μουσικά όργανα και τους τραγουδιστές που θέλουν να προχωρήσουν ένα βήμα παραπέρα στην κατανόηση της τροπικής μουσικής δουλεύοντας με τον αυτοσχεδιασμό, την ενορχήστρωση και τη σύνθεση, διαμέσου της μελέτης φωνητικού και ορχηστρικού ρεπερτορίου από την Ελλάδα, την Τουρκία, τα Βαλκάνια και τη Μέση Ανατολή.
Λάφτα από τον Περικλή Παπαπετρόπουλο
15 - 20 Αυγούστου 2016
ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Η λάφτα ή, όπως είναι αλλιώς γνωστό, το πολίτικο λαούτο, είναι το όργανο που προϋπήρχε από το ούτι στην Οθωμανική μουσική, αλλά εξέλειψε σχεδόν εντελώς κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα. Τα τελευταία 25 χρόνια, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Τουρκία, έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον για αυτό το υπέροχο και εξαιρετικά ευέλικτο όργανο.
Η λάφτα ή, όπως είναι αλλιώς γνωστό, το πολίτικο λαούτο, είναι το όργανο που προϋπήρχε από το ούτι στην Οθωμανική μουσική, αλλά εξέλειψε σχεδόν εντελώς κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα. Τα τελευταία 25 χρόνια, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Τουρκία, έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον για αυτό το υπέροχο και εξαιρετικά ευέλικτο όργανο.
Νέυ από τον Omer Erdogdular
15 - 20 Αυγούστου 2016
ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Ο Ömer Erdoğdular ξεκίνησε τις σπουδές του όταν ακόμα ήταν παιδί. μαθαίνοντας νέυ από τον πατέρα του. Στη συνέχεια σπούδασε δίπλα στον Umit Gurelman και στον Halil ο Can, ο οποίος τον επηρέασε στην πνευματική καλλιτεχνική του προσέγγιση. Το 1965, ξεκίνησε μαθήματα με τον Niyazi Sayin, τα οποία συνεχίστηκαν για πολλά χρόνια. Στις επόμενες δύο δεκαετίες, συμμετείχε σε πολλές ραδιοτηλεοπτικές εκπομπές, κονσέρτα και ορχήστρες. Πρόκειται για την περίοδο όπου το νέυ επανεμφανίζεται στην Τουρκία. Για πολλά χρόνια ερεύνησε τεχνικές του Tanburi Cemil Bey μέσω αρχειακών ηχογραφήσεων, αντανακλώντας τη μουσική ποιότητα των μακάμ και την ιδιαίτερη ερμηνεία και ήχο του Cemil Bey σε αυτοσχεδιασμούς με νέυ.
Κλασικό Οθωμανικό τραγούδι από τον Ahmet Erdogdular
15 - 20 Αυγούστου 2016
ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
O Ahmet Erdoğdular από τους κορυφαίους τραγουδιστές της Τουρκίας διακρίνεται για το ρόλο του στη διατήρηση της κλασικής ερμηνείας της Κλασικής Οθωμανικής Μουσικής. Ξεκίνησε τις σπουδές του σε ηλικία έξι ετών δίπλα στον πατέρα του, neyzen Ömer Erdoğdular, και συνέχισε τη μουσική του εξέλιξη του με τον διάσημο μουσικό Niyazi Sayın. Συμμετείχε σε διάφορες συναυλίες σαν πρώτος τραγουδιστής όταν ακόμα ήταν έφηβος.
Πολίτικη λύρα από τον Derya Turkan
15 - 20 Αυγούστου 2016
ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Πολίτικη Λύρα (Κεμέντσε), με έμφαση στον τρόπο παιξίματος και το ρεπερτόριο του Tanburi Cemil Bey.
O Tanburi Cemil Bey, υπήρξε ίσως ο Μουσικός με τη μεγαλύτερη επιρροή κατά το τέλος του 19ου- αρχές του 20ου αιώνα στην Τουρκία. Εκτός από ένα μεμονωμένα σημαντικός συνθέτης, ήταν και ένας ιδιαίτερα χαρισματικός οργανοπαίχτης που διέπρεψε σε μια μεγάλη γκάμα οργάνων.
Λύρα με συμπαθητικές χορδές από την Κέλυ Θωμά
22 - 27 Αυγούστου 2016
ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Η Κέλυ Θωμά (www.kellythoma.com) σπουδάζει τη λύρα με συμπαθητικές χορδές δίπλα στο Ross Daly από το 1995, με αποτέλεσμα να έχει εντρυφήσει σε υψηλό βαθμό πάνω στον ήχο, τις δυνατότητες και το ρεπερτόριο του οργάνου αυτού.
Σε αντίθεση με τη συντριπτική πλειοψηφία των μουσικών που παίζουν αυτό το όργανο, η Κέλυ ξεκίνησε να παίζει μουσική και να διαμορφώνει τον ήχο, την τεχνική και την αισθητική της κατευθείαν πάνω σε αυτό το τύπο της λύρας. Η ίδια, καθώς δεν περιορίζεται αποκλειστικά στο Κρητικό ρεπερτόριο, έχει αναπτύξει τεχνικές και τρόπους παιξίματος που ταιριάζουν σε ένα μουσικό υλικό που έχειδημιουργηθεί ειδικά για το όργανο αυτό. Το ρεπερτόριό του συμπεριλαμβάνει τόσο κομμάτια από την Κρητική και από άλλες διαχρονικές παραδόσεις, καθώς και μια πληθώρα νέων συνθέσεων που έχουν διαμορφωθεί ειδικά για αυτόν τον τύπο της λύρας.Τροπική σύνθεση από το Ross Daly
22 - 27 Αυγούστου 2016
ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
O Ross Daly , καλλιτεχνικός διευθυντής και ιδρυτής του Μουσικού Εργαστηρίου Λαβύρινθος, θα διδάξει ένα σεμινάριο με επίκεντρο την τροπική σύνθεση. Αναγνωρισμένος ο ίδιος ως ένας από τους σημαντικότερους συνθέτες και ερμηνευτές του είδους αυτού, επιθυμεί να δει περισσότερους νέους ανθρώπους που μελετούν τροπικές μουσικές παραδόσεις να ασχολούνται ενεργά με τη σύνθεση.
Βιολί από το Γιώργο Παπαϊωάννου-α' κύκλος
ANOIXTO ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Στο σεμινάριο αυτό διδάσκονται τεχνικές και κλίμακες της τροπικής μουσικής καθώς επίσης αυτοσχεδιασμός και ρυθμός.
Το σεμινάριο θα περιλαμβάνει εκμάθηση παραδοσιακών σκοπών από όλη την Ελλάδα, βαλκανικούς ρυθμούς καθώς και τρόπους (κλίμακες, μακάμ) και ρεπερτόριο Τουρκικής και Αραβικής μουσικής.
Αράβικο Ούτι με τον Adel Salameh
ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
O Adel Salameh, Παλαιστίνιος ουτίστας και συνθέτης, γεννήθηκε στο Ναμπλούς της Παλαιστίνης το 1966. Όσο ζούσε σε Αραβικές χώρες έπαιζε ως σολίστας ώσπου μετανάστευσε στην Ευρώπη το 1990. Σύντομα εξελίχθηκε σε σπουδαίος σολίστας και εμφανίστηκε σε συναυλίες σχεδόν σε όλον τον κόσμο. Βλέποντας τη μουσική ως ένα τέλειο εργαλείο για να χτίσει κανείς γέφυρες μεταξύ των πολιτισμών συνεργάστηκε με μουσικούς από την Τουρκία, Ισπανία, Ινδία, Γαλλία, Αγγλία, Ισραήλ καθώς και μουσικούς της τζαζ.
Ατομικό πολυφωνικό τραγούδι με τη χρήση αρμονικών με την Anna-Maria Hefele
29 Αυγούστου- 3 Σεπτεμβρίου 2016
MASTERCLASS
‘’Μια φωνή από έναν άλλο κόσμο’’, ‘’Η κοπέλα με τις δύο φωνές’’, ‘’Πολυφωνική τραγουδίστρια καταφέρνει το ακατόρθωτο’’- είναι μερικοί από τους τίτλους που έχουν φτάσει σε όλες τις γωνιές του κόσμου για την εκπληκτική φωνή της καλλιτέχνιδας Anna-Maria Hefele.
Εν μια νυκτί, πρωταγωνίστησε σε διάφορες τηλεοπτικές εκπομπές όπως το «Meschen der Woche» (SWR με τον Frank Elstner), «TV Total» (Pro7 με τον Stephan Raab), Spiegel TV και Deutsche Welle. Τα βίντεο της στο Youtube έχουν ήδη φτάσει τις οχτώ εκατομμύρια προβολές.
Κρουστά από το Zohar Fresco
29 Αυγούστου – 3 Σεπτεμβρίου 2016
MASTER CLASS - Πλήρες
Γεννημένος στο Ισραήλ από Τούρκους γονείς, ο Zohar Fresco ξεκίνησε να παίζει κρουστά σε πολύ νεαρή ηλικία. Πολύ νωρίς γοητεύτηκε από τη μουσική της Ανατολής και ξεκίνησε να παίζει με μετανάστες μουσικούς από Αραβικές χώρες.
Οι ιδιαίτερες αναζητήσεις του σε διάφορα μουσικά είδη τον οδήγησαν σε ποικίλες συνεργασίες με μουσικούς τόσο στο Ισραήλ όσο και αλλού.
Ρυθμικός αυτοσχεδιασμός από το Χάρη Λαμπράκη
29 Αυγούστου - 3 Σεπτεμβρίου 2016
ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Το σεμινάριο, αν και έχει να κάνει με τον ρυθμικό αυτοσχεδιασμό, απευθύνεται σε μουσικούς και μαθητές μελωδικών οργάνων. Οι συμμετέχοντες πρέπει να έχουν τουλάχιστον μία μέση εμπειρία επάνω στο όργανο με το οποίο θέλουν να αναπτύξουν τον αυτοσχεδιασμό μέσα στο πλαίσιο ενός δεδομένου ρυθμού. Θα γίνει μία προσπάθεια ανάλυσης και εμβάθυνσης στα ρυθμικά, μελωδικά και γενικότερα δομικά στοιχεία του τροπικού ρυθμικού αυτοσχεδιασμού, έχοντας ως αφετηρία το ρεπερτόριο των Βαλκανίων, της Ελλάδας, της Τουρκίας και της ευρύτερης περιοχής. Στη συνέχεια αυτή η τροπικότητα θα εμπλουτιστεί με στοιχεία άλλων μουσικών παραδόσεων (Ινδία, Αφρική κ.ά.).
Μια τροπική προοπτική με τον Peppe Frana
29 Αυγούστου – 3 Σεπτεμβρίου 2016
ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Σε αυτό το σεμινάριο θα εξετάσουμε και θα αποπειραθούμε να θέσουμε σε εφαρμογή τις απαραίτητες αλλαγές οι οποίες είναι απαραίτητες στην προσέγγιση και στη νοοτροπία, από τα πρώτα βήματα, προκειμένου ένας δυτικός μουσικός να προσεγγίσει επιτυχώς μη ευρωπαϊκές ή πρώιμες ευρωπαϊκές μουσικές παραδόσεις
Τα κρουστά στην Ελληνική Παράδοση, Ρυθμολογία & Τεχνικές, επιρροές από τα Βαλκάνια την Ανατολική Μεσόγειο και τη Βόρεια Αφρική με τον Βαγγέλη Καρίπη
29 Αυγούστου- 3 Σεπτεμβρίου 2016
ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Ο Βαγγέλης Καρίπης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1971. Σπούδασε Βυζαντινή μουσική και θεωρητικά στο Ελληνικό ωδείο όπου πήρε το πτυχίο του το 1992. Παράλληλα αρχίζει την ενασχόληση του με τα κρουστά στην αρχή αυτοδίδακτος καιέπειτα κάνοντας μαθήματα με αναγνωρισμένους δασκάλους όπως ο Tricy Shankaral, Joe Santos, Jammey Haddad, Arto Tuncboyaciayan. Μέχρι σήμερα έχει συνεργαστεί με πολλούς Έλληνες συνθέτες και τραγουδιστές (Διονύσης Σαββόπουλος, Θάνος Μικρούτσικος, Νίκος Κυπουργός, Ορφέας Περίδης, Γιώργος Ανδρέου, Σωκράτης Μάλαμας, Χρήστος Τσιαμούλης, Αλκίνοος Ιωαννίδης, Ελευθερία Αρβανιτάκη, Γιώργος Νταλάρας, Δόμνα Σαμίου, Χρόνης Αηδονίδης κ.α.) συμμετέχοντας σε παραστάσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Womad festival, Meinz festival) κ.α.
Ασκομαντούρα με το Φραγκίσκο Μπαλτζάκη
05 - 10 Σεπτεμβρίου 2016
ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Ένα από τα αρχαιότερα και πιο εντυπωσιακά μουσικά όργανα της Κρήτης είναι η ασκομαντούρα. Συγγενεύει άμεσα με όλες τις άλλες τσαμπούνες της ευρύτερης περιοχής της Μεσογείου όπως επίσης με όλα τα όργανα της οικογένειας της γκάιντας που συναντιόνται σε σχεδόν ολόκληρο τον κόσμο. Στην Κρήτη η ασκομαντούρα κόντεψε να εξαφανιστεί κατά την διάρκεια του 20ου αιώνα αλλά, χάρη στις προσπάθειες και στους κόπους κάποιων νέων ανθρώπων σήμερα, επιστρέφει δυναμικά καθώς πολλοί έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να μάθουν να το παίζουν.
Κρητική λύρα από το Ζαχάρη Σπυριδάκη
5 - 10 Σεπτεμβρίου 2016
ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
O Ζαχάρης Σπυριδάκης είναι ένας από τους πιο αξιόλογους και καινοτόμους λυράρηδες. Υπήρξε ένας από τους καλύτερους μαθητές του Κώστα Μουντάκη, ενώ αργότερα διετέλεσε και βοηθός του στη διδασκαλία. Τα τελευταία χρόνια έχει ιδρύσει το συγκρότημα Παλαιϊνά Σεφέρια, τα οποία χάρη στη φρεσκάδα και στην διαφορετική προσέγγισή τους στην Κρητική μουσική έχουν αποκτήσει θαυμαστές τόσο στην Κρήτη όσο και αλλού. Ο Ζαχάρης Σπυριδάκης έχει μεγάλη εμπειρία στην ενσωμάτωση της Κρητικής λύρας σε μουσικά σχήματα που κινούνται εκτός της Κρητικής παράδοσης. Ως δάσκαλος, είναι εξαιρετικά περιζήτητος χάρη στη γενναιοδωρία του με τη γνώση του και στην ιδιαίτερα οργανωμένη μέθοδο διδασκαλίας του.
Κρητικό μαντολίνο με το Μιχάλη Κονταξάκη
ANOIXTO ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
To μαντολίνο από τις αρχές του 20ου αιώνα έχει ενταχθεί στην μουσική παράδοση της Κρήτης, είτε ως συνοδευτικό της λύρας και του βιουλιού είτε έχοντας καθαρά σολιστικό ρόλο σε παρέες και γλέντια του νησιού. Η ερμηνεία της κρητικής μουσικής μέσα από το μαντολίνο δημιούργεί ένα διαφορετικό τρόπο παιξίματος με επιρροές από όργανα όπως το (κρητική λύρα, κρητικά πνευστά, κρητικό λαούτο).
Λαούτο με το Γιώργη Μανωλάκη
5 - 10 Σεπτεμβρίου 2016
ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Για δεύτερη χρονιά ο Γιώργος Μανωλάκης θα διδάξει το σεμινάριο λαούτου, αυτό το φθινόπωρο.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου